Niet tevreden, en toch

‘Niet tevreden, en toch laten we ons geld staan’, kopt De Gentenaar vandaag. Het BNP Parisbas Fortis logo is al geruime tijd verdwenen uit de Wondelgemstraat. De klanten die automatisch mee verhuisden kunnen nu terecht in de Kolveniersgang.

Op 6 en 11 augustus schreef ‘Vrienden van…’ al ontevreden artikeltjes over de immer verslechterende service van deze bank. Onze ervaringen worden nu bevestigd door een bevraging van Test-Aankoop bij 8.000 mensen. De grote klassieke banken scoren het slechtst qua dienstverlening.

Vandaag wordt van bank veranderen nog steeds als iets ingewikkeld aangevoeld en klanten vrezen met betalingsproblemen te worden geconfronteerd. De procedure is de laatste jaren nochtans vereenvoudigd, met als laatste wapenfeit de zogenaamde bankoverstapdienst, waarbij je oude en nieuwe bank er onderling voor zorgen dat bijvoorbeeld je werkgever je salaris automatisch op je nieuwe rekeningnummer stort. Al kampt dat systeem nog met een aantal kinderziektes. Volgens cijfers van Febelfin stapten vorig jaar zo’n 70.000 klanten naar een andere bank over.

Wie een bank zoekt in de Wondelgemstraat, heeft de keus tussen ‘vdk bank’ en ‘Beobank’. Ten opzichte van BNP Parisbas Fortis ga je er respectievelijk 18 en 10 punten op vooruit. Vdk bank scoort 81 punten op honderd. (Enkel Argenta doet beter met 83 punten). Beobank 73. BNP Parisbas Fortis is samen met ING hekkensluiter in de categorie ‘gemiddelde tevredenheid’ met 62 punten.

Bron: De Gentenaar | wo 28 augustus 2019